Smaczna, zdrowa, a dla wielu – obowiązkowa

„Zakamarki marki” Pawła Tkaczyka to lektura smaczna i zdrowa. A dla rodzimych przedsiębiorców – lektura obowiązkowa.

Autor opowiada o budowaniu marki prosto – jak krowie na miedzy. Książka faktycznie porządkuje wiedzę i daje jej w sam raz tyle, by bystry biznesmen zrobił sam ze swoją marką tyle, ile rzeczywiście może, i by zorientował się kiedy i co powierzyć specjalistom (Podkreślam słowo „bystry”, bo niebystrym nawet ta książka oczywiście nie pomoże).

To swoiste vademecum pokazuje drogę i kontekst budowania marki. Co ważne – pokazuje na przykładach. Case?ów nie jest za wiele – wystarczająco, by uchylać klapki na oczach i inspirować do twórczej transpozycji idei do własnego ogródka.

Książka jest nasycona konkretami i choć nie omawia całkiem szczegółowo zagadnień (chociażby z rozdziału o copywritingu można by rozwinąć osobną książkę), to jednak żadnego z nich nie pomija.

Skoro mowa o rozdziale dot. copywritingu, to za wstęp do niego będę autorowi wdzięczny co najmniej do emerytury:

Copywriting to jedna z bardzo niedocenianych dziedzin marketingu. O ile w rozmaitych przetargach zwraca się szczególną uwagę na projekty graficzne, o tyle pomija się zupełnie (bądź traktuje marginalnie) tekst (…). A tymczasem (…) – copy (czyli tekst reklamy) – tak naprawdę sprzedaje nasz produkt lub usługę.

To chyba pierwszy w Polsce głos obdarzony autorytetem, który mówi dobitnie: „płaćcie copywriterom”. I najlepsza rękojmia tego, że książkę Pawła Tkaczyka warto polecać naszym klientom i pracodawcom.


 

1 thought on “Smaczna, zdrowa, a dla wielu – obowiązkowa

  • Dzięki za recenzję 🙂 W stu procentach zgadzam się, że słowo sprzedaje produkty. A dobrą agencję od złej odróżnia nie tylko jakość projektów graficznych, ale także pomysły i teksty, które oferują Klientom.

Możliwość komentowania jest wyłączona.