Przykład reklamy kontaktowej

A więc po to mamy Facebooka?

Reklama w celu pozyskiwania kontaktów, czyli Facebook Lead Ads, to wciąż mało popularny sposób wykorzystania Facebooka. Wielu pewnie myśli: ot, nowinka. Tymczasem może się okazać, że to ona stanie się jednym z podstawowych źródeł klientów dla firm lub np. darczyńców dla fundacji. […]

Screenshot ze spotu

Coś tu nie gra

„Strzał w kolano”, „dzieli zamiast łączyć”, „jestem kobietą, ale…” – spot poznańskiej Manify wywołał szereg negatywnych reakcji. Nieprzychylne komentarze dotyczą jego treści. Twierdzę jednak, w równiej mierze chodzi o formę. Są na to liczne przykłady z dziedziny reklam komercyjnych. I mówią więcej o społeczeństwie, kulturze, i reklamie właśnie, aniżeli o twórczyniach spotu. O tych ostatnich Read more about Coś tu nie gra[…]

Gdzie moje czasopismo?

Mam kilka ulubionych czasopism, które wychodzą nie częściej niż 4 razy w roku. Niektóre z nich prenumerowałem. Szkoda, że już nie prenumeruję. Tracę jako czytelnik, tracą wydawcy i autorzy, traci społeczeństwo. A wystarczyłaby odrobina… marketingu. Kupujesz roczną prenumeratę mądrego pisma. Wychodzi ono raz na 3-4 lub 6 miesięcy. Wystarczająco rzadko, by nie pamiętać, że właśnie Read more about Gdzie moje czasopismo?[…]

Lojalność to lojalność

?Konsument wierny jak pies? łączy praktyczne wskazówki z szerokim spojrzeniem. I jest bardzo potrzebna polskim marketerom. Wielką zasługą M. Tesławskiego i współautorów książki jest to, że dobitnie prostują przekonanie ? zdaje się, że powszechne w Polsce ? iż praca nad lojalnością konsumenta to przekupywanie go. Zawsze sądziłem, że lojalność jest wtedy, gdy wracamy do produktu Read more about Lojalność to lojalność[…]

Wideo w mailingu podnosi jego skuteczność

„Z pewną taką nieśmiałością” wielu marketerów odnosi się do łączenia wideo z mailingiem. Ja – do niedawna – także. Do czasu, aż puściłem w tym samym portalu, w niedługim czasie, dwa mailingi reklamowe. Najpierw bez, potem z wideo. Oczywiście, zrobiłem to ostrożnie, czyli broń Boże bez wklejania filmu do treści maila, czy bez pliku GIF Read more about Wideo w mailingu podnosi jego skuteczność[…]

Jabłko na stole

Historie prawdziwe. Dlaczego przedsiębiorstwa społeczne mają łatwiej

Dziś producenci to wielkie lub olbrzymie machiny, zazwyczaj należące do właścicieli anonimowych dla konsumenta. Ich marki są konstruowane sztucznie, z wielkim wysiłkiem i wielkim ryzykiem. Dziesiątki podejść do konstruowania marki (kilka ważniejszych w prezentacji), stratedzy i ?wymyślacze? poświęcający setki cennych godzin na poszukiwanie czynników wyróżniających markę od innych. Wytwarzanie jej osobowości. Kreowanie historii. To naprawdę ciężka Read more about Historie prawdziwe. Dlaczego przedsiębiorstwa społeczne mają łatwiej[…]

Poza marką imitacyjną

Tworzenie marek imitacyjnych jest prostą i tanią metodą wprowadzania marek własnych. I na pewno wielu detalistów pójdzie tą drogą. Jednak zaraz potem pojawią się pytania ? co dalej robić z portfelem marek własnych. A przede wszystkim ? po co. Wytyczenie celów marek własnych zdefiniuje ich rozwój. Prawie na pewno w dalszej perspektywie zyskają one cechy Read more about Poza marką imitacyjną[…]

Kontekst, głupcze

Są fajne reklamy, są fajne pomysły. Ale nie zawsze pasują. A kiedy nie pasują – przynoszą więcej szkody, niż pożytku. Jeden z moich ulubionych banków i 2 przykłady: 1. Niedopasowanie do kontekstu marki Fajny temat CSR (Biebrzański Park Narodowy) opatrzony ekstra hasłem. Ekstra – ale nie dla banku: Trzymam z łosiami… pieniądze w banku. Pocieszam Read more about Kontekst, głupcze[…]

Opakowanie jako wartość dodana

Pomysł stary chyba jak samo opakowanie, a zapomniany z nieznanych przyczyn. Warto go odświeżyć. W latach, gdy radio było mniej dostępne niż dziś szerokopasmowy Internet, a nacjonalizacja rynków była cywilizacyjnym wyzwaniem, jak dzisiaj ich globalizacja, kieleckie Społem było potentatem rynku – hmm – FMCG, równie dużym i podobnie innowacyjnym jak np. Nestle. W tamtych latach Read more about Opakowanie jako wartość dodana[…]

Cause related marketing – to sprzedaje

„Zaprawdę, powiadam wam: ci otrzymali już swoją nagrodę.” Dzisiejsze (Popielec) czytanie zainspirowało mnie do opisania świeżego case’u – właśnie odebraliśmy nagrodę w postaci 25% wzrostu sprzedaży kategorii. Sprawa prosta: Z okazji Międzynarodowego Dnia Kota, sieć sklepów Kefirek przeprowadziła 8-dniową zbiórkę karmy dla zwierząt przebywających w krakowskim schronisku. Komunikacja – wyłącznie media własne: Gazetka, plakaty w Read more about Cause related marketing – to sprzedaje[…]

CLOSE
CLOSE