Cause related marketing – to sprzedaje

„Zaprawdę, powiadam wam: ci otrzymali już swoją nagrodę.” Dzisiejsze (Popielec) czytanie zainspirowało mnie do opisania świeżego case’u – właśnie odebraliśmy nagrodę w postaci 25% wzrostu sprzedaży kategorii.

Sprawa prosta: Z okazji Międzynarodowego Dnia Kota, sieć sklepów Kefirek przeprowadziła 8-dniową zbiórkę karmy dla zwierząt przebywających w krakowskim schronisku. Komunikacja – wyłącznie media własne: Gazetka, plakaty w sklepach, wydarzenie na Facebooku (plus kilka postów na wallu dla podbicia atmosfery).

Mierzalne efekty to ruch na Facebooku, niewielkie oddziaływanie mediowe i coś, co tygrysy lubią najbardziej – sprzedaż.

Facebook: Liczba „osób które o tym mówią” – 59% liczby fanów. Zasięg wirusowy wydarzenia – ponad 9 tys., zaproszonych – 922. (przy liczbie fanów ok. 200).

PR: ekwiwalent reklamowy z prasy drukowanej – 1256 zł, do tego newsik na Gazeta.pl.

No i wreszcie najbardziej twardy z twardych wyników – kasa: Sprzedaż kategorii karm dla zwierząt wzrosła o 1/4.

Dodajmy do tego jeszcze bardziej ?zwiewne? korzyści wizerunkowe dla marki, i już mamy całkiem przyzwoitą nagrodę za kilka godzin pracy marketera, grafika i koszt druku plakatów.

Zaprawdę, powiadam wam: CRM to bardzo opłacalne narzędzie. Dlatego nie traktujcie tych, którzy go uprawiają jak rycerzy altruizmu – oni otrzymali już swoją nagrodę. I to niezłą.

A teraz zapraszam do udziału w kolejnej akcji – w zamian za lajki dajemy żywność ubogim. To się opłaca – wszystkim.